Google Ads -mainonta

Hakusanamainonnan (SEM eli Search Engine Marketing) tavoitteena on nostaa yrityksesi, tuotteesi ja palvelusi näkyviin Googlen hakutulossivuilla orgaanisten hakutulosten ylä- tai alapuolella tai rinnalla maksetuille mainoksille varatuissa osioissa. Orgaaninen hakukonenäkyvyys ja maksettu mainonta tukevat toisiaan ja auttavat sinua maksimoimaan näkyvyytesi Googlen hakutuloksissa.

Autamme sinua saavuttamaan tuloksia hakukonemainonnassa mainosten suunnittelun, kampanjoiden ja mainosryhmien perustamisen, säännöllisen optimoinnin ja analytiikan kautta.

Google-mainonnassa mainosten ja laskeutumissivujesi sisältö ja laatu muodostavat kokonaisuuden, jota kannattaa seurata ja parantaa pitkäjänteisesti. Yhteyshenkilömme keskustelevat säännöllisesti kanssasi sivustosi ja Google-mainostesi tavoitteista, toteutuksesta ja tuloksista. Saat tuloksista Google-mainontaa ja Google Analytics-lukuja yhdistävän raportin, josta voit seurata sivustosi ja mainosten toimivuutta ja tuottamia tuloksia läpinäkyvästi.

Googlen kautta haetaan jatkuvasti tuotteita, palveluita, yhteys- ja sijaintitietoja, joita tarvitaan välittömästi tai ainakin lähiaikoina.

Hakusanamainonta

Hakusanamainonnan suuri etu perinteiseen mainontaan verrattuna on, että mainokset näkyvät ihmisille juuri silloin kun he hakevat tarjoamiasi tuotteita ja palveluita Google-haussa. Googlen kautta haetaan jatkuvasti tuotteita, palveluita, yhteys- ja sijaintitietoja, joita tarvitaan välittömästi tai ainakin lähiaikoina. Verkon mobiilikäytön kasvun myötä, tämä piirre on vain korostunut entisestään. Oman mainoksen näkyvyys tässä tilanteessa voi auttaa sinua ja asiakkaitasi löytämään toisensa nopeasti.

Asetamme kampanjoille suunnitelman pohjalta sovitut päivä- ja kuukausibudjetit, jolloin kustannuksesi ovat ennustettavissa. Toisaalta maksat mainoksesta vain silloin, kun joku klikkaa mainostasi. Mainosten näkyvyys itsessään ei maksa mitään.

Mainosbudjettisi sisällä voimme kohdentaa panostuksia monin eri tavoin sinne, missä ne kertyneen analytiikan perusteella toimivat tehokkaimmin. Voimme määrittää mainoksesi näkymään esimerkiksi vain tiettyinä päivinä, tiettyinä vuorokauden aikana sesonkisi mukaan tai tietyillä alueilla liikkeesi tai liikkeidesi läheisyydessä. Mainoksiin voi asettaa ilman lisäkustannusta erilaisia laajennuksia kuten oikopolkuja kiinnostavimmille alasivuille tai mahdollisuuden soittaa mainoksesta, mikäli tavoitteena on lisätä suoria yhteydenottoja.

Hakusananmainonnan merkittävimpiä eroja perinteiseen mainontaan verrattuna on, että mainostesi tuottamia tuloksia on mahdollista mitata hyvinkin tarkasti ja läpinäkyvästi ja kehittää toimintaasi jatkuvasti tulosten pohjalta.

Display-mainonta

Display- eli bannerimainoksilla tavoitat yleisösi Google hakutulossivun ulkopuolella Googlen verkostossa. Display-mainonnan ensimmäinen vahvuus on verkoston laaja kattavuus. Kumppanisivuineen Google-verkosto sisältää kaikkiaan miljoonia verkkosivuja, uutissivustoja ja blogeja mutta myös mobiilisovelluksia ja videopalveluita kuten maailman toiseksi suosituimman hakukoneen YouTuben.

Display-mainonnan toinen vahvuus on mainosten tehokas kohdennettavuus, jonka ansioista voit tavoittaa yleisösi laajasti ja samanaikaisesti eri puolilla verkkoa tai vaikka ajan, paikan, sivustojen sisällön, vierailijoiden kiinnostuksen kohteiden tai vaikka vain yksittäisen sivuston tarkkuudella.

Kolmanneksi Display-mainonnan avulla voit lähestyä valintasi mukaan sekä kokonaan uusia yleisöjä tai vierailijoita, jotka ovat jo pidemmällä ostopolullta tai samoin kuin olemassa olevia asiakkaitasi: Display-mainonnalla voit kasvattaa tunnettuuttasi kohderyhmiesi keskuudessa jo siinä vaiheessa kun he eivät vielä varsinaisesti tunne brändiäsi tai etsi tarjoamaasi palvelua. Toisaalta vastaavasti voit tavoittaa uudelleen sivustollasi jo käyneitä vierailijoita ja muistuttaa olemassaolostasi uudelleenmarkkinoinnin kautta.

Display-mainonnan viides etu hakusanamainontaan verrattuna on mahdollisuus hyödyntää ja herättää kiinnostusta rikkaammilla mainosmuodoilla kuten kuvilla, animaatioilla tai responsiivisilla mainoksilla.

Kuudenneksi Display-mainonnassa maksat vain siitä, jos vierailija päätyy sivuillesi mainostasi klikattuaan. Mainonnan näkyminen sinänsä ei maksa mitään, mistä on hyötyä varsinkin silloin kun tavoitteesi on kasvattaa tunnettuuttasi siinä kuin sivujesi kävijäliikennettä.

Samoin kuin hakusanamainonnassa, pystyt hallinnoimaan Display-mainontasi budjettia, mittaamaan saamiasi tuloksia tarkasti ja läpinäkyvästi sekä kehittämään mainontaasi ja kampanjoitasi jatkuvasti paremmaksi tältä pohjalta. Google itse kehittää jatkuvasti uusia tuloslähtöisiä mainonnan ratkaisuja muun muassa konversioseurannan ja huutokauppahintojen automaattisen määrityksen pohjalta.

Pyydä tarjous
Image

Uusimmat blogikirjoitukset

Kaikki kirjoitukset

Ota yhteyttä

Tuomas Lyyra

Toimitusjohtaja, asiakassuhteet

Laura West

Avainasiakaspäällikkö, digitaaliset ratkaisut

Mika Kosunen

Projektipäällikkö, digitaaliset palvelut

Jätä soittopyyntö

Hiljaisen tiedon kirje

Ole mukana digitaalisen aallonharjan huipulla ja tilaa Legendan uutiskirje.
Liity nyt osaksi meidän kasvutarinaa!

Legenda Oy

Vuonna 2011 perustettu Legenda on syntynyt aidosta halusta auttaa pieniä ja keskisuuria yrityksiä kasvattamaan digitaalista jalansijaansa verkkomaailmassa.

Yhteystiedot

Taivaltie 5

01610 Vantaa

tuki@legenda.fi

Puh. 0400 680 000

Seuraa meitä