Kävijätutkimus

Automerkit.fi on kävijöiden mielestä verkon toiseksi paras autoalan verkkopalvelu Nettiauton jälkeen. Neljä kävijöiden eniten arvostamaa palvelua (Nettiauto, Automerkit, Autotalli ja Tekniikan maailma) keräsi peräti 83% kaikista annetuista äänistä. Kysely toteutettiin monivalintana Automerkit.fi sivustolla vuoden vaihteessa 2012 ja kyselyyn vastasi yli 1100 vastaajaa.

 Ika
 Palveluhakemisto
 SYYT

Lisää tuloksia kävijätutkimuksesta

  • 50% kävijöistä löytää Automerkit.fi palvelun Googlen kautta
  • 30 % kävijöistä vierailee Automerkit.fi sivustolla kerran tai useammin viikossa, mutta 38% vierailijoista käyntikerta on vielä ensimmäinen. Peräti 47 % kävijöistä vierailee aktiivisesti autoalan keskustelupalstoilla tai harrastaa autoilua (mielipiteisiin vaikuttaminen).
  • 14% kävijöistä etsii autoalan palveluita. Vuonna 2011 yli 640 tuhatta eri kävijää haki palveluntarjoajaa Automerkit.fi/palvelut hakemistossa (ylivoimaisesti suosituin palveluhaku: Huollot)
  • Noin 53 000 eri autoilijaa etsii autoalan palveluntarjoajaa Automerkit.fi sivuston kautta kuukaudessa. Joka neljäs eri palveluiden etsijä (13 000) haki huoltopalveluita.
  • 85% kävijöistä on miehiä ja 15% naisia. Palvelu tavoittaa enemmän keski-ikäisiä autoilijoita kuin nuoria ja suurin osa kävijöistä on 35-44 vuotiaita.
  • 23% kävijöistä ajaa korkeintaan 3 vuotta vanhalla autolla ja vain 28% kävijöistä ajaa yli 10 vuotta vanhalla autolla (Suomen henkilöautokannan keski-ikä  11,9  vuonna 2010). Kävijöiden suosima automerkki on Volkswagen 11% ja toiseksi suosituin Toyota 9 %.

Kävijätutkimus on suoritettu vuonna 2012

 

 

Meistä on moneksi.

#kustannustehokas #kaikkikunnossa #verkkosivut #mainonta

Meistä on moneksi.

#kustannustehokas #kaikkikunnossa #verkkosivut #mainonta